Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
A comparison of Chinese and Czech oversea urban tourism
Wang, Yajing ; Testa, Alessandro (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Chování turistů je významnou součástí výzkumu cestovního ruchu. Studie chování turistů v Číně, USA, Velké Británii a Německu jsou běžné. O chování českých turistů však bylo provedeno jen málo studií a ještě méně jich porovnávalo chování čínských a českých turistů. Tato studie vychází z chování čínských a českých turistů. Ke sběru dat využívá polostrukturované rozhovory a pomocí tematické analýzy analyzuje a porovnává cestovní chování turistů z těchto dvou zemí. Hlavní oblasti podobností a rozdílů jsou shled á ny v motivaci k cestování, sběru informací, turistických zkušenostech a zvyklostech sdílení. Vzhledem k tomu, že sociální média jsou v dnešní době velmi rozšířená, zkoumala tato studie při porovnávání cestovního chování také vliv sociálních médií na turisty z obou zemí. Výsledky ukazují, že sociální média mají vliv, pokud jde o vyhledávání informací a sdílení při cestování. Turisté v obou zemích si však vliv sociálních médií uvědomují. Výsledky studie zaplňují mezeru v anglicky psané literatuře o turistickém chování českých turistů a poskytují základ pro hlubší výzkum čínského a českého cestovního ruchu. Klíčová slova: Český cestovní ruch Čínský cestovní ruch Motivace turistů Sběr informací Autenticita turistů Sdílení fotografií turistů Sociální média
Využití IT k propagaci města Jemnice
Kelblerová, Martina
KELBLEROVÁ, M., Využití IT k propagaci města Jemnice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. V bakalářské práci se zaměřuji na vytvoření návrhu, který povede ke zlepšení propagace města Jemnice v oblasti turismu s využitím informačních technologií. Obsahem teoretické části práce je popis pojmů z cestovního ruchu a aktuálních trendů elektronického marketingu. Obsahem druhé části práce je analýza současného stavu propagace města prostřednictvím internetu, zjištění spokojenosti místních obyvatelů s aktuální situací a zjištění povědomí o Jemnici. Na základě zjištěných výsledků byly navrhnuty jednotlivé kroky, které by měly pomoci ke zlepšení propagace a zvýšení povědomí o Jemnici, týkající se úpravy oficiálních stránek a propagace prostřednictvím sociálních sítí.
Pouliční umění a jeho vztah k cestovnímu ruchu v Praze
Šubrt, Jan ; Marianovská, Veronika (vedoucí práce) ; Spilková, Jana (oponent)
Pouliční umění a jeho vztah k cestovnímu ruchu v Praze Abstrakt Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemný vztah mezi pouličním uměním a cestovním ruchem v městském prostředí. Cílem práce je popsat vztah mezi pouličními umělci (buskery) a ostatními účastníky historického centra Prahy, dále pak vliv buskingu na město. V první části práce je rozebrána a shrnuta odborná literatura, která se zabývá se problematikou pouličního umění, veřejného prostoru a městského cestovního ruchu. V práci jsou také identifikovány současné podmínky pro vystupující umělce a nastíněny vývojové fáze pouličního umění v Praze. Přijetím restriktivní vyhlášky pro pouliční umělce v roce 2016 dochází oproti předešlým létům, ke snížení vlivu pouličního umění na městský cestovní ruch. Městské prostředí není tolik zatěžováno pouliční produkcí. Během výzkumu byla použita kombinace více kvalitativních metod. V kapitole, která se zabývá případovou studií Praha, jsou vyhodnoceny výsledky pozorování ve vybraných lokalitách a také jsou zde analyzovány vytvořené rozhovory s vybranými provozovateli pouličního umění a také se zástupci veřejné správy. Klíčová slova: Praha, busking, cestovní ruch, veřejný prostor, městský turismus

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.